Schoolreis naar Brugge
Wat een dag hebben we achter de rug! Onder een stralende, warme zon trokken we met de leerlingen richting Brugge voor een schoolreis vol plezier, beweging en ontdekkingen.
☀️ Fotozoektocht door de stad
We begonnen met een fotozoektocht in het centrum. In groepjes trokken de kinderen met de juffen en meester door de straten, op zoek naar herkenningspunten en grappige details. Er werd druk gespeurd, overlegd… en vooral heel hard genoten.
🕰️ Historium: tijdreizen in de voormiddag
Daarna doken we het Historium in. De leerlingen maakten een reis naar het Brugge van de middeleeuwen, compleet met sfeervolle kamers, geluiden en beelden. Ze waren zichtbaar onder de indruk van hoe “echt” alles aanvoelde, zeker voor de 5de en 6de klassers die ook de VR-bril konden opzetten.
🥪 Picknick in de zon
Tijdens de middagpauze zochten we een plekje in de schaduw voor een gezellige picknick. De warmte was stevig, maar de sfeer zat helemaal goed.
🏊♂️ Afkoelen in LAGO
In de namiddag trokken we naar LAGO Brugge Olympia. Twee uur lang konden de kinderen zich uitleven in het water: glijbanen, stromingen, speelzones… De ideale manier om af te koelen na zo’n warme dag. Het waterijsje dat we er kregen, deed natuurlijk ook erg deugd 😋🍧.
😅 Moe maar supertevreden
Op de terugweg was het duidelijk: iedereen was moe, maar vooral heel blij. Het was een dag vol plezier, avontuur en mooie herinneringen!
PS. Neem ook eens een kijkje op de blog van Voormezele. Ook daar zijn heel wat leerlingen van onze school te herkennen.